Obchodné a reklamačné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
1.1 Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP) upravujú práva a povinnosti účastníkov kúpnej zmluvy uzatvorenej prostredníctvom e-shopu medzi predávajúcim a Spotrebiteľna diaľku.
1.2 obchodník a Spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie najmä prostredníctvom elektronickej pošty (e-mail) a internetovej siete (www) ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
1.3 Spotrebiteľ je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 108/2024 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
1.4 obchodník je zároveň prevádzkovateľom internetového obchodu na doméne www.kociky-adoli.sk.
Ing. Veronika Kapraľová Sídlo: Duchnovičova 315/32, Stakčín 067 61
IČO: 48033812
DIČ: 1087202193
IČ DPH: SK1087202193
Tel.: 0950 432 896
E-mail: info@kociky-adoli.sk
Zapísaný: Okresný úrad Humenné, odbor živnostenského podnikania OU-HE-OZP-2015/001340-2, č. živnostenského registra 720-20687
Banka: MBank a.s.
Číslo účtu: 520700 – 4205076736/8360
IBAN: SK55 8360 5207 0042 0507 6736
BIC/SWIFT: BREXSKBXXXX
Banka: FIO BANKA a.s.
Číslo účtu: 2101099934/8330
IBAN: SK2183300000002101099934
BIC/SWIFT: FIOZSKBAXXX
Banka v CZK: FIO BANKA a.s.
Číslo účtu: 2501099941/2010
BIC/SWIFT: FIOZSKBAXXX
Dozorný orgán: Inšpektorát SOI (Slovenská obchodná inšpekcia) pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, Odbor výkonu dozoru, t. č. 051/7721597
2. Objednávka
2.1 Tovar obchodníka je opísaný na internetovej stránke www.kociky-adoli.sk. Pri každej položke je uvedené jej vyobrazenie, popis a cena s 20% DPH.
2.2 Tovar možno objednať cez internetovú stránku prostredníctvom nákupného košíka.
2.3 spotrebiteľ si vyberie tovar uvedený na internetovej stránke a jeho zakliknutím ho vloží do nákupného košíka. Počet a druh položiek tovaru je možné Spotrebiteľ meniť až do konečného odoslania objednávky predávajúcemu.
2.4 Po zobrazení obsahu košíka je spotrebiteľ informovaný o cenách jednotlivých, ním zvolených tovarov, ako aj o ich celkovej cene. V tejto časti je obchodníkovi ponúknutá voľba „PLATOBNÉ PODMIENKY”, kde si vyberie spôsob platby : dobierka, platba vopred alebo osobný odber. Následne vyberá z ponuky „PREPRAVNÉ PODMIENKY”, kde si vyberá z 3 možností: osobný odber a doručenie kuriérom alebo doručenie do odberného miesta. Spotrebiteľ je informovaný o celkovej hodnote objednávky. Tú tvorí súčet celkovej ceny tovarov v košíku (medzisúčet) a cien zvoleného spôsobu dopravy a platby kupujúcim. spotrebiteľovi je umožnené vynechať voľbu zobrazenia obsahu košíka a prejsť priamo do časti pokladne. spotrebiteľ odosiela objednávku použitím voľby „OBJEDNÁVKA S POVINNOSŤOU PLATBY”.
2.5 Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, registračným formulárom požadovaných údajov a náležitostí, vrátane presnej korešpondenčnej adresy, emailu a telefonického kontaktu.
2.6 Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy a sú považované za záväzné.
2.7 Po doručení objednávky obchodníkovi bude spotrebiteľovi zaslané potvrdenie objednávky na jeho mailovú adresu.
2.8 Objednávku možno zrušiť zo strany obchodníka aj spotrebiteľa a to z týchto dôvodov.
Storno objednávky zo strany spotrebiteľa
spotrebiteľ má právo stornovať objednávku, ktorej predmetom je tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa:
– bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením predávajúcim,
– po záväznom potvrdení objednávky iba v prípade, že obchodník nesplní dohodnuté podmienky dodania alebo do 3 hodín od potvrdenia objednávky. Samozrejme nás čo najskôr kontaktujte emailom na adrese info@kociky-adoli.sk alebo telefonicky 0950432896.
Storno objednávky zo strany predávajúceho
obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku vtedy, ak
– objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybná adresa, spotrebiteľ neodpovedá na emaily, atď.),
– tovar sa už nevyrába alebo nedodáva. V takomto prípade obchodník kontaktuje spotrebiteľa za účelom dohody o ďalšom postupe.
3. Cena tovaru a platobné podmienky
3.1 Cena tovaru s DPH je uvedená pri každej položke na internetovej stránke. obchodník sa zaväzuje dodať spotrebiteľovi tovar za cenu platnú v čase objednania tovaru. Faktúra bude spotrebiteľovi doručená spolu s tovarom na email, riadne podpísaná.
3.2 obchodník je viazaný svojou ponukou tovaru vrátane ich cien uvedených na internetovej stránke až do dňa zverejnenia novej ponuky tovaru a/alebo nových cien na internetovej stránke. spotrebiteľovi bude dodaný tovar za kúpnu cenu v čase vykonania objednávky.
3.3 Akciové alebo výpredajové ceny platia do okamihu vypredania tovaru alebo po dobu časovo určenú obchodníkom, ak pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak. Pokiaľ nie je uvedené inak, zľavy sa nesčítavajú a nie je možné ich kombinovať s inými zľavami. Zľavy nemožno uplatniť spätne. Ak prebieha viac akcií alebo zliav naraz, uplatňujeme iba najvyššiu zľavu, podľa akcie, ktorá práve prebieha. Cena dopravy zostáva nezmenená, nie je zľavnená.
3.4 Zľava 5% po registrácii platí iba na nezľavnený tovar.
3.4 SPȎSOB PLATBY:
- na dobierku – ak ste si zvolili v nákupnom košíku platbu pri prevzatí tovaru (dobierku), zásielka Vám bude doručená kuriérom prepravnej spoločnosti DPD na adresu uvedenú v objednávkovom formulári a cenu zásielky zaplatíte pri prevzatí tovaru.
- prevodom na účet – ak ste si zvolili v nákupnom košíku platbu prevodom na účet predávajúceho, budeme čakať 5 dní na úhradu Vašej objednávky. Ak objednávka nebude uhradená do 5 dní, bude stornovaná. Pripísaním uvedenej sumy v objednávke na náš účet sa sumy považujú za uhradené a zásielku Vám ihneď odošleme.
Banka: FIO BANKA a.s.
Číslo účtu: 2101099934/8330
IBAN: SK2183300000002101099934
BIC/SWIFT: FIOZSKBAXXX
- zaplatenie v sídle pri prevzatí – Spotrebiteľ (kupujúci) bude mailom oboznámený o pripravenej zásielke v sídle (Snina, Strojárska 603/85) a následne si ju môže prísť prevziať a vyplatiť priamo na mieste.
3.5 Pokiaľ nebude cena za dodaný tovar uhradená v plnej výške, má obchodník právo prerušiť ďalšie dodávky tovaru do doby, kedy bude cena uhradená.
4. Dodacie podmienky a poštovné
4.1 spotrebiteľ v objednávke zadá spôsob, akým mu má byť tovar doručený a miesto, na ktoré mu má byť tovar doručený.
4.2 obchodník si balné neúčtuje.
4.3 Tovar podľa dostupnosti bude expedovaný v čo najkratšom možnom termíne. Tovar skladom odošleme od 3-5 dní (podľa vyťaženosti eshopu). Pri každom tovare je uvedená jeho dostupnosť - samozrejme je dobré sa informovaťv prípade, že tovar potrebujete urgentne, resp. Vám oznámime kedy asi by sme Vám ho odoslali.
4.4 Tovar je dodávaný kuriérom prepravnej spoločnosti DPD alebo PACKETA na adresu uvedenú zákazníkom v objednávke. Faktúra je zasielana emailom.
4.5 Vlastnícke právo k výrobkom prechádza na spotrebiteľa jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.
4.6 obchodník sa zaväzuje dodať spotrebiteľovi druh a množstvo objednaného tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok, ktoré platia v deň odoslania objednávky. obchodník sa taktiež zaväzuje dodať spotrebiteľovi tovar vhodne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy. obchodník nenesie zodpovednosť za dôsledky spôsobené oneskorením doručenia alebo stratou zásielky zavinenou prepravcom alebo nepredvídateľnou a neprekonateľnou prekážkou. obchodník nenesie zodpovednosť za poškodenie zásielky zavinenou prepravnou spoločnosťou.
4.7 V prípade osobného odberu tovaru, ktorého kúpna cena bola uhradená vopred bezhotovostným prevodom, môže obchodník požadovať od preberajúcej osoby predloženie identifikačného dokladu, a to v záujme predchádzania vzniku škôd na cudzom majetku. V prípade pochybností o totožnosti tejto osoby má obchodník právo až do vyjasnenia rozporu odoprieť vydanie tovaru.
4.8 spotrebiteľ sa zaväzuje objednaný tovar prevziať a zaplatiť za tovar cenu v plnej výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky.
4.9 CENNÍK
P.č. Spôsob dodania - SLOVENSKO Spôsob platby Cena poštovného
- Kuriér (spoločnosť DPD) dobierka 5,90 €
- Kuriér (spoločnosť DPD) platba prevodom 4,40 €
- Osobný odber platba prevodom/platba pri prevzatí 0,00 €
- DPD parcel shop platba prevodom 2,50 €
- PACKETA výdajné miesto dobierka 5,90 €
- PACKETA výdajné miesto platba prevodom 4,40 €
- PACKETA balík do domu dobierka 7,80 €
- PACKETA balík do domu platba prevodom 6,30 €
P.č. Spôsob dodania - Česká republika Spôsob platby Cena poštovného
- Kuriér (spoločnosť DPD) dobierka 8,15 €
- Kuriér (spoločnosť DPD) platba prevodom 6,55 €
- Osobný odber platba prevodom/platba pri prevzatí 0,00 €
- DPD parcel shop platba prevodom 2,50 €
- PACKETA výdajné miesto dobierka 5,95 €
- PACKETA výdajné miesto platba prevodom 4,45 €
- PACKETA balík do domu dobierka 7,85 €
- PACKETA balík do domu platba prevodom 6,35 €
Cena poštovného bude pripočítaná ku kúpnej cene tovaru. Dodanie tovaru je do 3 pracovných dní od expedície z nášho skladu.
4.10 Ak bude potrebné opakovať doručenie tovaru realizované prepravnou spoločnosťou z dôvodu neprítomnosti spotrebiteľa na určenom mieste dodania, všetky náklady s tým vzniknuté hradí spotrebiteľ, a to najmä za opakované dodanie tovaru. Tovar sa považuje za dodaný okamihom jeho doručenia na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru spotrebiteľom, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
5. Reklamácie
5.1 Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u obchodníka a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa .
5.2 V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z obchodníka na spotrebiteľa,, obchodník si v zmysle platnej legislatívy uplatňuje právo reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151a a nasl. Občianskeho zákonníka.
5.3 Ak je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane obchodníka a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak spotrebiteľ nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom oznámenia o vade výrobku alebo dňom prevzatia od spotrebiteľa ak si tovar preberá obchodník osobne v deň jeho prevzatia.
5.4 spotrebiteľ je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u obchodníka, a to hneď po zistení vady.
5.5. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
- k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
- zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
5.6 Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
5.7 Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
5.8 Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe. Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie formou e-mailu).
5.9 obchodník potvrdí prijatie reklamácie a vydá spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
5.10 obchodník po prijatí reklamácie spotrebiteľovi poskytne doklad o vytknutí vady produktu v ktorom určí primeranú lehotu na vybavenie reklamácie, ktorá nemôže byť dlhšia ako 30 dní. Po jej vybavení dá obchodník spotrebiteľovi doklad o o vytknutí vady produktu iba v prípade ak reklamáciu zamietol. V doklade obchodník uvedie dôvody zamietnutia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu obchodník ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma spotrebiteľ právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
5.11 Práva spotrebiteľapri uplatňovaní reklamácie:
- pri odstrániteľnej chybe má spotrebiteľ právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje obchodník. spotrebiteľ môže požadovať namiesto o opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby,
- pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).
- reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
5.12 Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže poškodiť, odporúčame Spotrebiteľ rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal je nepoškodený.
5.13 Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok a obchodník si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia obchodníka .
Reklamačný lístok – pre jeho vyplnenie kliknite tu
5.14 Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté opotrebením spôsobeným obvyklým používaním tovaru, chybnou obsluhou, mechanickým poškodením, neodborným alebo neoprávneným zásahom, údržbou či inštaláciou. Rovnako nebude záruka uznaná v prípade mechanického poškodenia vinou zákazníka spôsobeným nevhodným užívaním, zanedbaním starostlivosti o tovar, vniknutím cudzích látok (prach, voda) do tovaru, či poškodením spôsobeným vyššou mocou (povodeň…).
6. Odstúpenie od zmluvy
6.1 Spotrebiteľ na základe zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane obchodníka pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru.
6.2 spotrebiteľ má právo v rámci tejto doby po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať ho, aby zistil potrebné odlišnosti a chyby podobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
6.3 Oznámenie o odstúpení od zmluvy musí byť odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty na odstúpenie od zmluvy.
6.4 Doba na odstúpenie od zmluvy začína plynúť dňom, keď tovar je prevzatý Spotrebiteľalebo treťou osobou okrem prepravcu.
6.5 Odstúpenie od zmluvy musí spotrebiteľ urobiť písomnou formou vyplnením FORMULÁRA O ODSTÚPENÍ OD ZMLUVY a zaslaním ho na emailovú adresu obchodníka info@kociky-adoli.sk alebo zaslaním písomnou zásielkou na adresu: Ing. Veronika Kapraľová, Strojárska 603/85, Snina 069 01.
6.6 Tovar spotrebiteľ zašle na adresu sídla obchodníka v období do 14 dní od prevzatia tovaru. Tovar by mal spotrebiteľ zaslať v pôvodnom obale. spotrebiteľ spolu s tovarom zašle aj sprevádzajúce dokumenty, ktoré boli priložené k tovaru (faktúra, návod na použitie, záručný list a pod.). Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ (spotrebiteľ). Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, teda poštovné na spätné zaslanie tovaru. spotrebiteľovi sa pri zasielaní tovaru odporúča zásielku poistiť. Tovar zaslaný na dobierku nebude prevzatý. spotrebiteľ v prípade vrátenia tovaru je povinný zaslať tovar formou bežného alebo obchodného balíku poštou alebo zasielateľskou spoločnosťou alebo ho osobne doručiť.
6.7 spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti. V prípade, že dôjde k poškodeniu tovaru pristúpime k sankciám. – 50% z ceny v prípade čiastočného poškodenia tovaru, 100% z ceny v prípade celkového poškodenia tovaru.
6.8 Platby spotrebiteľovi budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď obchodníkovi bude doručené oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi (spotrebiteľovi) platby predtým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi. obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom.
6.9 V prípade nedodržania vyššie uvedených podmienok sa termín posúva do doby dodania plnohodnotného tovaru.
6.10 Poučenie o uplatnení práva obchodníka na odstúpenie od kúpnej zmluvy spolu s formulárom odstúpenia od zmluvy tvoria prílohu týchto VOP a zároveň je možné jeho stiahnutie na internetových stránkach e-shopu ako dokument v položke menu „Odstúpenie od zmluvy“.
6.11 V prípade, že si zvolíte vrátenie tovaru vyzdviihnutím naším kuriérom DPD alebo odoslaním z odberného miesta PACKETA - účtujeme si poplatok 4,5 eur , ktorý strhneme zo sumy na vrátenie.
Odporúčame oznámiť vrátenie tovaru telefonicky alebo emailom a dohodnúť ďalší postup.
- č. 0950432896
- email: info@kociky-adoli.sk
Odstúpenie od zmluvy – pre jeho vyplnenie kliknite tu
7. Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
7.1 obchodník má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si spotrebiteľ objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve obchodníka si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním spotrebiteľ porušil svoju povinnosť, podľa ktorej je spotrebiteľ povinný prevziať objednaný tovar.
7.2 Pri určovaní výšky náhrady škody, obchodník berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
7.3 obchodník má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
8. Ochrana osobných údajov
8.1 Internetový obchod www.kociky-adoli.sk sa riadi zákonom č. 18/2018 Z. z o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
8.2 E-shop je zaregistrovaný na Úrade pre ochranu osobných údajov.
8.3 Niektoré osobné a kontaktné údaje obchodníka sú dôležité pre vyplnenie a správne doručenie objednávky, tie však slúžia iba pre spracovanie predávajúceho, tieto údaje neposkytne tretej strane okrem prepravnej spoločnosti pre doručenie zásielky alebo štátnym orgánom v prípade kontroly. Prevádzkovateľ v takom prípade spracúva osobné údaje v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mail, dodacia adresa.
8.4 obchodník sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi obchodníka zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
8.5 spotrebiteľ udeľuje súhlas so spracovaním svojich osobných údajov na dobu neurčitú. spotrebiteľ má právo kedykoľvek svoj súhlas so spracovaním svojich osobných údajov poskytnutých obchodníkovi odvolať, a to zaslaním písomného oznámenia alebo emailom o odvolaní tohto súhlasu na adresu sídla obchodníka alebo na e-mailovú adresu.
8.6 Ak spotrebiteľ súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na marketingové účely, môže byť informovaný o novinkách alebo ponukách (akciách, zľavách a pod.) v internetovom obchode mailom. Ak si spotrebiteľ nepraje dostávať takéto novinky a ponuky, má možnosť kedykoľvek ukončiť ich zasielanie podľa postupu uvedeného v každej zasielanej správe. Prevádzkovateľ v takom prípade spracúva osobné údaje v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mail.
8.7 Prevádzkovateľ internetového obchodu si vyhradzuje právo odstúpiť od záruky bezpečnosti v prípade napadnutia serveru neznámym páchateľom. V takom prípade neplatia vyššie uvedené pravidlá o ochrane osobných údajov.
8.8 Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 28 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z. z o ochrane osobných údajov v znení platných noviel.
8.A Overené zákazníkmi HEUREKA
9. Záverečné ustanovenia
9.1 Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči spotrebiteľovi uzavretím kúpnej zmluvy a to odoslaním elektronickej objednávky.
9.2 Práva obchodníka vo vzťahu k obchodníkovi vyplývajúce zo “Zákona o ochrane obchodníka č. 108/2024 Z. z.” v znení neskorších zákonných úprav, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté. Prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
9.3 Osobné údaje sú chránené a nedotknuteľné pred zverejnením a použitím treťou osobou. Sú použité iba pre zasielanie objednanej zásielky a pre komunikáciu so zákazníkom (kupujúcim).
9.4 obchodník si vyhradzuje právo meniť znenie týchto obchodných podmienok.
ZÁKON č. 391/2015 Z. z. O ALTERNATÍVNOM RIEŠENÍ SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
Pokiaľ spotrebiteľ (kupujúci) nie je spokojný so spôsobom a postupom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak si myslí, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť obchodníka odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ďalej len „ARS“) a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ má možnosť riešiť spotrebiteľské spory prostredníctvom online európskej platformy RSO (riešenie sporov online). Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Formou „ARS“ môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. „ARS“ sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 eur. Subjekt „ARS“ môže od obchodníka požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 eur s DPH.